Ekonomi

SEDDK’dan trafik sigortası için yeni yol haritası

Trafiğe kayıtlı tüm araçlar için zarurî bir poliçe tipi olan trafik sigortasında yapısal meselelerin tahlili için SEDDK, ilgili paydaşlarla birlikte hazırladığı iş planını kamuoyu ile paylaştı.

Düzenlenen toplantıda konuşan SEDDK Lideri Mehmet Akif Eroğlu, yaptırılması mecburî olan trafik sigortasında en başta kamu faydasının gözetildiğini ve bölümün tüm paydaşlarının kazanacağı bir yol haritası için çalıştıklarının altını çizdi.

Trafik sigortası yol haritasının kısa, orta ve uzun vadeli yapısal problemlerin tahlilleri içerdiğini belirten Eroğlu, “Bugün açıkladığımız yol haritası tüm ezberleri değiştiren bir çalışma oldu. Trafik branşı; sigorta şirketi, eksper, acente, tahkim üzere başlıkları içinde barındıran geniş bir alan ve bu yol haritası ağır emeklerin sonucu ortaya çıktı. Branş bazlı sıkıntılara baktığımızda en kıymetli hasar şoför kaynaklı yanılgılardan oluşuyor. Türkiye’nin otoyol altyapısı, yapılan yatırımlarla bugün gelişmiş ülkeler düzeyine gelmiş durumda. Kaza frekansına baktığımızda altyapıların tesiriyle son 5 yıllık dönemde önemli azalmalar olduğunu görüyoruz. Şoför kaynaklı kusurları ise azaltmak zorundayız ve bu şuurla devletimizin tüm kurumlarıyla yakın formda çalışıyoruz.” dedi.

Trafik sigortasının sürdürülebilir bir branş haline gelmesinde 3 kritik başlık olduğunu ve bu başlıkların en önemlisinin maliyet yönetimi olduğunun altını çizen Eroğlu, “Yol haritasında bu başlığın yanı sıra şoför davranışlarının idaresi ve tarife idaresi büyük kıymet arz ediyor. Bir yol ayrımındayız, yapısal problemleri çözmek zorundayız. Son gaye hür tarifeye geçmek. Araştırmalar gösteriyor ki hür tarifede iyi-kötü şoför farkındalığı önemli halde artıyor. Bu emele ulaşmak ismine kısa vadede mevcut 7 adımlı basamak sisteminden dinamik basamak idaresi sistemine geçiyoruz.” diye konuştu.

“Çok uygun ve çok berbat şoför basamakları oluşturuldu”

“Çok radikal bir uygulamaya adım atıyoruz” diyen Eroğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Mevcut basamak sistem kâfi değil. Çok riskli şoförler ve çok uygun şoförler ismi altında yeni basamaklar ekliyoruz. 7. basamakta bulunan ve 5 yıl kaza yapmayanları ödüllendirmek ismine çok yeterli şoför diyerek 8’inci basamak yapısını alıyoruz. Tıpkı halde çok riskli basamak olarak isimlendirdiğimiz ve kamuoyunda “trafik canavarı” olarak bilinen şoförler içinde 0’ıncı basamağı oluşturduk. Poliçe yenilemede 8’inci basamaktaki sürücüler için yüzde 50 oranında prim indirimi, 0’ıncı basamaktaki şoförlerin primlerine ise yüzde 200 sürprim uygulanacak. Bu halde güzel şoförün daha düşük, riskli şoförün daha yüksek primle sigortalandığı dinamik bir yapı tesis etmiş oluyoruz. Bu uygulama çok riskli şoförleri sistemde ayrıştırarak önemli bir farkındalık oluşturacaktır. Çok riskli kümesine toplam hasar evrak adedinin yüzde 0,67’lik kısmı ile yaklaşık 10 bin şoför giriyor. İlgili kurumlara; bu şahıslara psiko-teknik kıymetlendirme, mecburî eğitime tabi tutulma ve şoför evrakına süreksiz müddet ile el konulması üzere uygulamaların yapılmasını önereceğiz.” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort